sobota, 28 sierpnia 2010

CZY CZŁOWIEK MOŻE STAĆ SIĘ ANIOŁEM?




"Żaden człowiek nigdy nie zostanie aniołem, niezależnie od tego, jak czysty czy świetny stałby się na ziemi. Czy dąb może stać się żyrafą? Anioły bowiem nie są ostatecznym rozwinięciem potencjału drzemiącego w człowieku. Możliwe, że ludzki potencjał ewolucyjny przewyższa anielski"
- twierdzi Eileen E. Freeman.

Teoria o przemianie w anioły po śmierci pochodzi pewnie z czasów panującej w średniowieczu zarazy. Rodziców zmarłych dzieci pocieszano, że będą one czuwać nad nimi z nieba. Pierwsze dzieło sztuki ukazujące anioły jako małe, pucołowate dzieci ze skrzydełkami pochodzi właśnie z tego okresu. O zmarłych małych dzieciach i dziś mówi się, że "powiększyły grono aniołków."

9 komentarzy:

  1. Mówi się o przemianie w Anioła po śmierci ,a za życia ? Czy człowiek jeszcze za życia mógłby stać się Aniołem ? Na przykład za poświęcenie się za kogoś lub za czyn naprawdę niezwykły ?

    OdpowiedzUsuń
  2. każdy dobry człowiek jest aniołem i każdy może nim zostać

    OdpowiedzUsuń
  3. ide sie zabić

    OdpowiedzUsuń
  4. Samobójstwo automatycznie przekreśla stanie się aniołem, ponieważ automatycznie tracisz duszę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Człowiek jak najhardziej może stać się Aniołem , (Matatron) to udokumentowany przypadek a ile jest jemu podobnych nie ma wzmianek ale jedno jest pewne , jest Bóg dla niego nie ma rzeczy niemożliwych , wiec jeśli Bóg będzie cie potrzebował w kręgach swych aniołów zostaniesz nim . Bądź dobrym człowiekiem staraj się żyć według zasad bożych a wszystko po śmierci będzie możliwe . Ja sam mówiąc tutaj o aniołach chce wieżyc ze anioły istnieją . Czytając informacje na temat aniołów przygód łączących ludzi i aniołów jak m.in Pomoc Rafaela młodemu Tobiaszowi z Asmodeuszem , normalnie się wzruszyłem chce wieżyc ze coś nas chroni chce mieć anioła stróża chce móc mu się kiedyś odwdzięczyć za opiekę nademna chce podziękować bogu za szczęście jakie mnie w życiu spotyka . I kiedy odejdę z tego świata , jeśli będę miał szanse podziękuje , mojemu opiekunowi .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Metatron tak właściwie. Za życia nosił imę (H)Enoch. Nawet jego imię oznacza bliski Bogu. Jest on jednym z najpotężniejszych i najbardziej światłych archaniołów ;)

      Usuń
  6. ja myślę że jak ktoś będzie naprawdę dobry na ziemi to bóg go za to wynagrodzi. a jeśli chodzi to czy można być aniołem na ziemi to uważam że w każdym człowieku kryje się mały aniołek który tylko czeka by człowiek w niego uwierzył :D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja przeżyłam cudowne chwile w życiu. Wtedy własnie czując się jak Anioł. Nie wiem czy to moje zdolności czy Bog mną kierował. Opiekowałam sie osoba, kims kto z dnia na dzień stawał sie najważniejszy. Ciągle byly jakieś znaki, słowa wypowiadane jednocześnie, te same myśli (potwierdzone), nawet wchodzenie do kosciola w tym samym czasie lecz innym miejscu, zbiegi okolicznosci. Miewalam chwile ze wiedzialam co robi podswiadomie i naprawde to sie potwierdzalo. Cos niesamowitego. Czulam ze to moja droga. Niestety dla kogos to bylo zbyt bliskie i odepchnol mnie. Pozostała mi modlitwa i nieustanna opieka z daleka spotykajac ja na ulicy...

    OdpowiedzUsuń